1. Kulturens.se
  2. /
  3. Kulturens grafiska profil
Header@1x

Logotyp och grafisk profil

Här kan du läsa mer och själv ladda ner exempelvis logotyp, samarbetsgrafik och bilder.

Kulturens grafiska profil och använding av vår logotyp

Syftet med Kulturens grafiska profil är att se till att användandet av Kulturens logotyp och olika grafiska byggstenar sker konsekvent i alla kommunikationskanaler. Oavsett om det är i tryck eller i digitala medier. Det är viktigt att Kulturens visuella bildspråk genomsyras av vår verksamhet och våra värderingar.

Kontakta Kulturens kommunikatör vid frågor kring användandet.
KOMUNIKATIONSANSVARIG

Vår logotyp

Logotyp med transparent bakgrund

Ladda ner logotyp som PNG (för webb och skärm)
För att ladda ner, högerklicka och välj ”Spara som”.

Logotyp med vit text – för utskrift (PNG) Download!
Logotyp med svart text – för utskrift (PNG) LADDA NED

Ladda ner logotyp som PDF (för tryck)
För att ladda ner, högerklicka och välj ”Spara som”.

Logotyp med vit text – för utskrift (PDF) LADDA NED
Logotyp med svart text – för utskrift (PDF) LADDA NED

*Kontakta kommunikationen för högupplösta versioner (EPS-filer)

Header@1x

Kulturens logotyp och anordnarskap

Kulturens medlemsorganisationer och samarbetsföreningar behöver lägga in Kulturens logotyp väl synlig på sin hemsida, samt vid all marknadsföring, annonsering och skyltning för arrangemang som görs i samarbete med Kulturens. För mer information om hur Kulturens arbetar med anordnarskap, se våra riktlinjer för hur vi tillsammans synliggör vårt samarbete.

Hur vi TILLSAMMANS synliggör vårt samarbete

 

Sample
Grafisk profil@1x

 

 

Ladda ner våra riktlinjer för hur vi tillsammans synliggör vårt samarbete i pdf-format

LADDA NED

Typsnitt

Kulturens använder sig av två typsnitt i sin kommunikation för igenkänning och tydlighet.

 

Trade Gothic finns i flera olika vikter och används i extern kommunikation som till exempel trycksaker, samt i rubriksättning.

Garamond är förinställd i våra brevmallar och används i brödtexten i skriftlig kommunikation som till exempel brev.

Kulturens_Typsnitt

Illustration och färger

Åtta färger finns utvalda. De används parvis i illustrationer, diagram och infografik.

Färgskala-Kulturens Copy
squiggle-bg-element

Bildspråk

 

Kulturens bildspråk ska genomsyras av människor och närvaro i verksamheten. Fotografen får gärna befinna sig mitt bland kulturutövandet för att verkligen dokumentera och visa på glädje och gemenskap. Själva utövandet är centralt i Kulturens men bredden på verksamheten är viktig.

 

Läs vår bildpolicy

Instant photo Mockup 3 by Kipet – DEMO