Vill du bli bättre på att använda och kommunicera i sociala medier på ett sätt som förbättrar föreningens verksamhetsmål?

Här kommer nu en kurs precis för dig!

Med utgångspunkt i den förening som just du representerar, använder vi era specifika förhållanden för att utveckla sociala medier som kommunikationskanal. Dessutom arbetar vi fram en strategisk plan som är anpassad just för er.

Under kursen varvas genomgångar, samtal och grupparbeten. Mellan träff 2 och 3 kommer du få möjlighet till en samtals/reflektionsuppgift i din förening för att få ut ännu mer av träff 3 och 4.


Efter kursen har du

• kunskap om hur du identifierar och analyserar målgrupper

• strategier för på vilket sätt du ska kommunicera i sociala medier

• en årsplan för när du ska kommunicera vad i sociala medier

• kunskap om hur du använder statistik för att utveckla dina sociala medier.


Kursledare

Kulturens genreutvecklare och föreningskontakt Therese Hugosson har lång erfarenhet av att både som föreningsengagerad och frilansare använt sociala medier för att nå fram till rätt målgrupp med sina budskap.


Förkunskaper

• Använda Teams som mötesdeltagare

• Dela dokument med andra, antingen via mail eller moln.

• Grundläggande kunskap i ordbehandlare eller kalkylprogram (t.ex. word och excel)


Datum och plats

Träffarna sker via Teams

Träff 1: Onsdag 15 februari 18–19.30

Träff 2: Torsdag 16 februari 18–20.15

Träff 3: Onsdag 1 mars 18–19.30

Träff 4: Torsdag 2 mars 18–19.30

Övrig info om kurserna

Kurserna sker på Teams.

Kurserna är kostnadsfria!

 


Anmäl dig senast måndag 13 februari. Först till kvarn gäller vid kursplatsfördelning.

Frågor? 
Kontakta Kulturens Genreutvecklare inom folklig musik: therese.hugosson@kulturens.se

Kursen sker på initiativ av Kulturens Bildningsverksamhet och Folkdansringen.